onsdag 25 februari 2009

Två nya favvolänkar & träning med doggsen!

Jag har lagt till två nya favoritlänkar! Kennel Vitsudden, kan i dagsläget inte tänka mig någon annan uppfödare, så det kommer bli problem om man en dag vill skaffa sig någon annan ras! Då får man helt enkelt (svårt) försöka övertala kennelmamman att byta ras;)! Skämt o sido! Om du någongång vill köpa dig en snygg "Jack Russell terrier" som har hjärna ska du vända dig dit!!!! En uppfödare som ställer upp i vått & torrt och som har blivit en riktigt god vän till mig o Andreas under årens lopp!!!

Bröllopslänken går till min barndomsvän Hanna, som ska gifta sig! Jag är jätteglad för hennes skull och önskar Hanna & Daryl all lycka framöver!


Härligt! Jag o "P" fick till en kort men mycket effektiv träningsträff! Tänk att man kan ha såå mkt nytta av varandra trots att vi känner varandra så väl! Kanske just därför?! Att vi verkligen vågar säga rakt ut vad vi tycker! Pia kommenderade mig och Nala, vi är inte i toppform, mest tror jag det är jag som måste skärpa till hållningen! "Torrgå"! Tillslut så fick vi ordning på mig och då fixade det sig med Nala också! Pia och Asta har verkligen utvecklats i linförigheten! Det var ögongodis att stå och kommendera! Snyggt jobbat!!!! Ni får hänga med o sopa av tävlingsbanorna i vår!!! JP tränade jag kontakt med under störning av Asta och det gick jättebra!

Tack Marie för tipset! Nu apporterar Nala! (Skojade bara);). Hon är nu jättetänd på apportbocken! Vet inte om det är bra eller dåligt.... att hon nu är jättetänd (ägandebegär), men det känns redan som ett framsteg! Skall försöka träna med apportbocken en kort stund varje dag! ....o ha tålamod.... På bilden.... trötta o välmående doggs efter träning;)!

1 kommentar:

  1. Skönt att man kunde hjälpa till! Har hon fått ägande tänk, är det viktigt att hon ALDRIG får leka själv med apporten. Bara med dig. Och öka snabbt på kravet. Hon ska segdra, sen tack o godis. Snabbt öka på sen att hon segdrar, du tar upp godis men hon måste fortsätta DRA tills du säger till..

    Lycka till!
    Marie

    SvaraRadera