tisdag 5 maj 2009

Agilitykurs!

Igår var det tredje gången på kursen! Nala fick vara med denna gång eftersom JP precis höglöpt... tänkte att jag skulle vara snäll emot dem som har problem med sina "pipiga" o "okoncentrerade" hanar... men det gjorde väl knappt någon skillnad... De gnällde o ville till Nala, som inte var ett dugg intresserad av dem utan var helt tänd på att få köra agility. Det gick jättebra för oss, sista spurten skulle alla köra; hinder - tunnel - hinder, o längst fram fanns en skål med godis man skulle visa för hundarna, så de skulle få drag framåt! Jag tänkte... så det knakade... Sätter min hund, säger stanna, går fram till tunneln och "okejar", hann inte ens ta ett steg, så fort jag släppte kopplet från halsbandet drog hon... hinder - tunnel - hinder och jag sa tyst -neeej... Ja, hon tog ju hinderna o tunneln iallafall... Efter kursen gick jag, doggsen o Marie med sina väluppfostrade herrar en prommenad. Sen fick JP komma ut på banan o vi gick igenom de nya hindrerna vi gått igenom (balansen samt långhoppet). Det gick bra förutom att lilldamen hade en viss dragning till Marie o hennes boxerkille... jaja, de hade ju såå kul med bollen så jag förstår att hon ville dit;). Hon kom iallafall såfort jag kallade tillbaka henne! Idag har doggsen fått en grabbpromme i spåret vilket säkert var uppskattat iallafall av hundarna... Träning denna vecka får vi se vad det blir av, troligen finns det dåligt med tid för besök på agilitybanan... men vi får satsa på "hemmaträning"... I helgen blir det fest för min del... o tack till dig LINDA som e så snäll o ställer upp o hämtar mig! Må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar