söndag 3 maj 2009

Träning!

Var i väg tre gånger denna vecka med doggsen inkl kursen! Träffade P i onsdags på klubben o tränade lydnad med båda doggsen! De tränade skydd precis vid agilitybanan o skickade iväg hundarna, samt filmade... så trots att JP inte visat några tendenser till att sticka iväg under kurserna så ville jag inte riskera att en "vit" liten sak dök upp på filminspelningen. Träningen gick bra med båda på, Nala var busladdad, peppade m råttan så hon blev extas... apportbocken fick komma fram och även klickersen... JP skötte sig bra, vi tränade på kontakt och lekte lite med apportbocken... Var vid ett senare tillfälle en snabb sväng på klubben bara för att köra lite hinder med JP. Nala får vänta till kursen. Tror att JP höglöper, eller precis har gjort så jag tänkte ta ut henne efter kursen o träna på det vi gått igenom nästa gång, så får Nala ha lite kul!!!! Blir ingen träning m "P" i veckan o vet inte ens själv om jag hinner upp till klubben nå´t förutom till kursen! Vi får se... Må så gott i solen! Min diet har föresten gett resultat, även om jag har syndat nu hela helgen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar