fredag 6 mars 2009

Jiipii!!!!!

JAG KOMMER I MIN JEANSKJOL!!!!!!! Familjen var igår på besök hos en annan familj med bebis;), Tildes blivande kompis o förhoppningsvis våra blivande vänner???!!! Eller vad säger du "M"!? Jag blev såå avundsjuk att "M" hade på sig sin jeanskjol! Så idag, efter ett stenhårt spinpass, samt två rundor med doggsen varav sista med inslag av jogging prövande jag.... min gamla jeanskjol, o jag kom i den!!!!! Jiipii!!! Ikväll har vi haft besök av, ja, man kan säga "våra bästa vänner", ett par som vi ofta umgås med o vet ställer upp i vått o torrt! Vad tror ni de hade med då.... jo, glasstårta.... så det blev en bit iallafall, hmmmm;)!

Nu till ämnet apportbocken........, var o handlade igår, stötte på en gammal bekant, en tjej som är riktigt duktig på hunderi! Pratade om allt, mellan himmel o jord, på så kort tid som möjligt eftersom man inte har så mycket tid..... när man snabbt skall iväg o handla, nämde i förbifarten mitt problem med apporteringen...
-Får jag ditt nummer så hör jag av mig....., jag blev väldigt snopen och självklart jätteglad, men vad snällt, en person som egentligen inte har någon anledning att lägga sin dyrbara tid på mig & min hund! Ja, så vi får se, denna person är en tjej med oerhört mycket kunskap inom hundträning o jag tror att hon gillar utmaningar! Ja, jag blev väldigt glad iallafall! Idag på prommen gick Andreas före med JP o Lillan! Jag o Nala stannade o tränade med apportbocken! Går bättre o bättre! Men hon e inte jättesugen på överlämnande, bytte med godis! Därefter sprang vi ikapp familjen o Nala fick springa med apportbocken i munnen hela vägen fram! "Då gick det hur bra som helst"! Hade henne kopplad! Gjorde likadant med JP o det gick jättebra! I morrn blir det linförighet o trimning! Nu blir det Let´s dance o ett glas rött!.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar