fredag 13 mars 2009

Träning!

Idag tog jag ut en hund i taget för genomköring! JP fick gå fot, med hjälp av garagen, hon skötte sig kanon, satte sig blixtsnabbt när jag stannade. Nötte på med henne en bra stund! Hon e väldigt taggad! Tycker att det e kul! Tog även fram apportbocken som nu fått vila några dagar! Det gick kanon, hon har en stor lust till ägandebegär... terrier...eller russell i ett nötskal! Bytte mot godis... Nala var inte på vidare humör idag! Fick vara på henne i linförigheten som en hök! Blött på backen=Nala går dåligt med sittaden som e en dec över marken... hon hatar att sätta sig där det e blött.... o matte hatar när hon inte sätter sig, jag ser ju ite så bra "uppifrån", körde med apportbocken, "Maries" metod... först bara tittade hon på mig, -Jaha, den där ja.... men sen så drog hon, jag höll godis i ena handen, o hon var tvungen att dra..... osv... gick bra, annars två prommenader, på fm med morfar... en riktig långrunda... på eftermiddagen med "M", en pratstund;) om livet typ! I morrn blir det egenträning för mig... ett jobbigt pass... men såå underbart! Ha det gott så hörs vi snart igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar